Am scris intr-un articol anterior despre Regula celor 60 secunde in time management. Vreau sa va mai ofer un pont in ceea ce priveste organizarea zilnica a timpului.
Toata lumea are la dispozitie intr-o zi 24 ore. Pentru unii sunt suficiente, pentru majoritatea insa nu. Timpul pare ca zboara si ajungem la finalul zilei cu activitati nerezolvate. Pe acestea trebuie sa le inghesuim in zilele urmatoare printre altele deja planificate. Si astfel ajungem sa avem fiecare minut din zi ocupat cu cate o treaba.
De ce nu este bine sa avem agenda plina? Pentru ca suprasolicitam organismul si in timp apare oboseala cronica. Corpul are nevoie de pauza pentru a se odihni. Intre 2 activitati sau la fiecare ora este important sa alocam cel putin 10 minute pentru recreere. Putem discuta cu un prieten, privi pe fereastra, savura un ceai sau o cafea sau pur si simplu putem sa inchidem ochii si sa alungam orice gand care ne vine in minte. Exercitiile de respiratie sunt de un real ajutor.
O alta consecinta a agendei pline este aceea ca uitam sa ne program timp pentru noi, timp pentru familie si prieteni. Da, avem nevoie de momentele noastre in care sa facem ceea ce ne place, sa ne ocupam de un hobby, sa ne plimbam in parc, sa citim o carte buna sau sa ne relaxam facand o baie calda cu spuma. Scopul acestor activitati este acela de a ne ingriji de spirit, de a ne hrani sufletul si de a ne energiza.
Unii oameni rezolva activitatile restante noaptea. Prefera sa se priveze de somn care este remediul cel mai important pentru oboseala. Sleiti de puteri, randamentul nostru este slab, astfel nici rezultatul nu va fi cel dorit.
Fiind mereu sub presiune, nivelul stresului creste. Si s-a demonstrat cum ca stresul este principalul nostru inamic. Consecintele acestuia ne afecteaza sanatatea.
Ce este de facut? Iata cateva idei:
– nu programam intr-o zi atat de multe activitati incat sa umplem fiecare ora;
– daca este mai usor asa, pentru a nu uita de noi insine putem trece in agenda pauzele si timpul nostru liber astfel incat sa stim ca in perioada respectiva nu vrem sa planificam nimic altceva;
– lasam timp liber pentru situatii neprevazute. Se mai intampla sa apara ceva important si urgent. In acest caz, avand loc liber in agenda ne putem ocupa si de aceasta situatie fara a ne aglomera, fara a ne da programul peste cap, fara a intra in criza de timp si fara a renunta la ceea ce aveam deja planificat.
Intr-un articol viitor vom invata sa facem diferenta dintre urgent si important astfel incat sa ne fie mai usor sa decidem care ne sunt prioritatile.
Daca lasi pe maine, ai multe de facut. – proverb indian